Julklockor i Juni

Korstygn har jag sysslat med sedan jag var riktigt liten. Det är ett pyssel/handarbete jag alltid kommer tillbaka till, förr eller senare. Jag har gjort två riktigt stora tavlor och väldigt många mindre. Just nu har jag även påbörjat ännu ett stort broderi men eftersom det är så stort och detaljerat så har jag tagit ett litet break från det nu. Hittade detta lilla broderi i en låda och då kom kärleken till korstygn tillbaka. 
 
Det är tänkt till et julkort och var antagligen något som kom med en tidning. Men eftersom det är så litet är det också smidigt och precis lagom för en kväll eller två att pyssla med. Än så länge har jag inte monterat det i ett kort. En gång broderade jag faktiskt julkort till alla vänner och bekanta till familjen. Kommer inte ihåg hur gammal jag var men kanske 12-13 år. Sparar denna så länge så kanske det blir fler julkort så småningom. 
 
Nästan färdigt. 
Det färdiga broderiet. Ej monterat. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: